wtorek, 9 grudnia 2014

Odżywki - czy warto je stosować?

Od razu zaznaczę, że post nie jest w żaden sposób sponsorowany. Podejmując decyzję o wprowadzeniu suplementów do swojej diety, wybrałam te, a nie inne produkty z kilku ważnych powodów i to właśnie o tym chciałabym tutaj napisać.


Odżywki, batony proteinowe, jakieś dziwne tabletki itp. od zawsze kojarzyły mi się z tzw. "koksami". Byłam przekonana, że takie suplementy stworzone są tylko i wyłącznie po to, aby wyglądać tak jak oni, że to szkodzi i niszczy organizm. W takim przekonaniu tkwiłam do czasu, aż szeroko pojmowana aktywność fizyczna, stała się moją ogromną pasją, bez której nie wyobrażam sobie życia. Zaczęłam co raz więcej czytać, analizować, dopytywać, szukać, sprawdzać.. Okazało się, że moja dotychczasowa wiedza na temat suplementów była praktycznie zerowa, a zdanie jakie miałam na ten temat zrodziło się tylko i wyłącznie w oparciu o panujące stereotypy. W takim razie jak to faktycznie jest z tymi suplementami? Zaczniemy od odżywek. Zapraszam do lektury.





piątek, 5 grudnia 2014

Makowiec japoński

Co raz bliżej święta, co raz bliżej święta.. :) I właśnie dlatego przyszła pora na próby generalne nieco zmodyfikowanych, ale równie smacznych, dań wigilijnych. Dzisiaj postanowiłam przetestować znaleziony w Smakach Życia (do kupienia w Biedronce) przepis na makowiec. Skład jest bardzo przyjemny i niezbyt kosztowny, a jego wykonanie zajmuje niewiele czasu. 
Porcja ma ok. 210 kcal (1/12 całej blachy o wymiarach 25x25)

Składniki: 

3 łyżki miodu
700 g masy makowej (użyłam gotowej z puszki)
3 duże jabłka
5 jajek
łyżeczka proszku do pieczenia
7 łyżek kaszy mannej
bakalie (dowolne)
cukier puder do dekoracji


1. Masę makową przełożyć do miski, dodać bakalie, proszek do pieczenia, kaszę mannę, miód oraz żółtka jajek. Obrane jabłka zetrzeć na tarce o grubych oczkach, jeśli mają dużo soku to trochę odcisnąć, a następnie dodać do masy. Dokładnie wymieszać.

2. Białka ubić na sztywno, dodać do powstałej masy, zamieszać. Ciasto przełożyć na wyłożoną papierem do pieczenia blachę (u mnie 25x25 sprawdziła się idealnie). Piec przez ok 60-70 min w piekarniku nagrzanym do 180 st. C. Sprawdzić patyczkiem czy jest upieczony. Gdyby okazało się, że jest jeszcze mokry (jabłka miały za dużo soku) to wstawić na dodatkowe 5-10 min.

3. Po wystygnięciu oprószyć cukrem pudrem.





Smacznego!

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...